Tickair - nyaralászervezés - Kanári szigetek
Belépés

Útibeszámoló Varsóból, a pozitívumok városából 1. rész
2013-05-10

Üdv mindenkinek! A nevem Livják Ábel. Egy felejthetetlen hétvégén vagyok túl épp és olyan – borzasztóan közhelyesen szólva – felejthetetlen élményekre tettem szert a hétvégém során, hogy még pár nap elteltével is úgy írom ezeket a sorokat, hogy egy űrt érzek legbelül. Megpróbálom részletesen ecsetelni ezeket a fantasztikus élményeket, jó olvasást!

2013. 04. 18. 18:00 Sárospatak

Édesapám Zsolt, leültetett maga mellé azzal, hogy mondani szeretne valamit. Na, már megint kapok egy leszidást valamiért – gondoltam először magamban. E helyett közölte, hogy egy ajándék utat szervezet számunkra, méghozzá egy Varsói közös utat! Hirtelen nem kaptam levegőt úgy megörültem, mivel nagyon rég nem voltam külföldön, főleg nem kirándulni és főleg nem repülővel. Ezek után beavatott a részletekbe: közölte, hogy az 5 csillagos Marriott Hotelben fogunk megszállni, amely a legszebb hotel Varsóban. Elmondta, hogy a Tickair Ügynökség tagjai, Ábel és Máté is velünk tartanak. Régi jó ismerőseink és egyben jó barátaink, ezért szerfelett ígéretes hétvége előtt álltunk. Ha mindez még nem lett volna elég, elmondta, hogy elvisz Máté kedvenc énekesnőjének az általam nagyon kedvelt, világhírű Ellie Gouldingnak a koncertjére is.

2013. 04. 19. 01:10 Sárospatak

Megszólal a csörgőórám. Izgalommal telve kelek fel és pattan ki a szemem. Belegondoltam, hogy kb. 7 órával ezelőtt, még fogalmam sem volt, hogy mi vár ezen a hétvégén rám. Beültünk apával a kocsiba és elindultunk a városkánkból, Sárospatakról Budapestre. Mikor megérkeztünk, leraktuk a kocsit egy reptér melletti parkolóban, ahonnan kivittek minket hajnali 5 körül a reptérre. Ábel és Máté már vártak minket a jegyeinkkel a hétvégére. A repülőtérről csak annyit, hogy nem véletlenül áradozik róla mindenki. Én is el voltam ragadtatva tőle és érdekes módon már hajnalban is nagy nyüzsgés volt, amit jó volt látni. Egy Wizzair járattal utaztunk. A reptéren minden zökkenőmentesen ment és némi izgalommal mind a négyen felszálltunk a gépre.

Nagyon kellemes volt az utazás. Édesapám és én tátott szájjal néztünk ki az ülésünk melletti kis ablakon. Szerintem ezer éve nem fényképezgettem olyan intenzíven, mint akkor. Mikor odaértünk leszálltunk a Warsaw Chopin repülőtéren, ami ugyan nem volt olyan szép mint a Liszt Ferenc, de az is nagyon fejlett és kulturált tér volt. Csak kézi-poggyászokat vittünk magunkkal így nem kellett időzni és csomagokat keresgélni. Hála Ábel precizitásának, mikor kiléptünk a repülőtérről, már ott várt minket egy barátságos lengyel úr, egy fekete Mercedes Vitoval, hogy elvigyen minket a hotelhez. Amikor először pillantottam meg a Marriott Hotelt szabályosan leesett az állam. Az a lebilincselő látvány és a tudat, hogy én ebben fogok lakni egyszerűen hihetetlen volt. Mikor beléptünk a hotelbe a látvány csak fokozódott. Nem is akarom tovább fokozni, a képek után biztosan ti is megértitek!

Mondtam is édesapámnak, hogy ilyen tényleg csak a filmekben van. És nekem részem lehetett belekóstolni ennyi idősen, hogy a legfelsőbb rétegnek milyen élete van. Borzasztóan szerencsésnek mondhatom magam miatta. Ábel elment ,,becsekkolni” a recepciónál. Amíg ez tartott, mi csak ültünk a fotelekben, amelyek szintén nem lehettek olcsók és pislogtunk az óriási lélegzetelállító csillár fényeitől és a többi apróságtól. Mikor Ábel készen volt körülbelül, délelőtt 9 óra lehetett. A kézipoggyászainkat odaadtuk egy segítőkész fehér kesztyűs, eddig csak filmekben látott egyenruhás úrnak, aki minden bizonnyal a hotelben dolgozott. Mivel a szállásainkat délután kettőtől vehettük át, így megbeszéltük, hogy bemegyünk az óvárosba és körülnézünk.

Ábelünk vett is pár vonaljegyet, a tiszta és rendes, hajléktalanoktól és mámoros alakoktól nem bűzlő aluljáróban és a precizitását nem meghazudtolva, attól függetlenül, hogy még sosem járt ebben a városban, már szólt is nekünk, hogy kövessük és elmondta, hogy melyik buszra kell szállnunk. Fontos megjegyeznem, hogy Lengyelországban már nem a pesti lyukasztós módszerrel vannak kitalálva a vonaljegyek, hanem fejlettebb mágneskártyás, bedugod a lyukba és rányomja a dátumot és kiadja, metódussal működik.

Varsó időjárásáról annyit, hogy ellentétben Magyarországgal ott még van tavasz és, így enyhe napos idő és 17-18 fok volt napközben. Az óváros hangulatos és szép volt. Végig macskakő és nagyon szépen kialakított régi házak tömkelege. Erről is inkább tanúskodjanak a képek!

Nagyon éhesek voltunk mindnyájan csak az volt a baj, hogy az éttermek nagy része 11 körül nyitott és addig még volt körülbelül egy óránk. Bolyongtunk a kis keskeny utcákon, mikor megpillantottam egy kis ablakos gyorsbüfét ahol kebabot, hotdogot, illetve gofrit is lehetett kapni. Én ettem egy kebabot, ami nagyon jó választásnak bizonyult, mivel nagyon fincsi volt. Még annyira finom volt utána a gofri: ha szeretitek a gofrit és egyszer Varsó óvárosában találjátok magatokat, akkor mindenképpen kóstoljátok meg, mégpedig azért mert sokkal finomabb, mint a hagyományos magyar gofri. A büfés hölgy mondta, hogy a tejszínhab, állati eredetű tejből készül, ami jóval finomabb, mint a növényi, amelyet egyre több helyen használnak és nagyon mű íze van. A habon található friss gyümölcsök pedig ellenállhatatlanok voltak.

Ezek után még sétálgattunk majd egy órát, mikor beültünk egy étterembe, hogy megebédeljünk. Láttam, hogy a vendégek közül páran isznak egy literes, korsós sört, így nem hagyhattam ki az alkalmat! Mindössze 8 zloty (kb. 560 Forint) volt az ára, ami egy étteremhez képest abszolút jónak számít. Mindenféleképpen valami lengyel különlegességet akartunk enni, így a Zurek nevű leves mellett döntöttünk. Ez egy olyan leves, amit cipóban szolgálnak és tartalmaz kolbászt, virslit, egész tojást, illetve káposztát meg még egy pár zöldséget és nagyon finoman van fűszerezve. Ezt is nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek! Annyira jól laktunk vele, hogy másodikat már nem rendeltünk. Ezek után lesétáltuk az ebédet.

Az időjárás ekkor kicsit rosszabbra fordult és elkezdett esni az eső. Szerencsénkre ez csak egy gyors zápor volt és 15-20 perc után el is állt. Mikor a főtérre visszaértünk megpillantottam egy karikaturistát, és kaptam is az alkalmon és megkérdeztem, hogy mennyiért csinálna rólam egy képet. Az ár 60 zlotynál kezdődött (4300 forint), viszont lealkudtam 50-re. Mikor kész lett, 100-assal fizettünk és Ő 60-at adott vissza és mondta, hogy oké a 40 zloty is, ami már tényleg nagyon baráti volt. A kép egyébként nagyon jól sikerült, abszolút rám lehet ismerni így csatolom is.

Ezek után újra buszra szálltunk és visszamentünk a hotel melletti buszállomáshoz. Még volt nagyjából 2 óránk, mivel a szállodában akkor lehetett átvenni a szobáinkat. Így nem sokat tanakodtunk és benéztünk a kábé száz-kétszáz méterre lévő hatalmas plázába. Kívülről nem úgy nézett, ki mint egy magyar átlag pláza, hanem sokkal stílusosabb volt.

Óriási pláza volt egyébként 3 emeletes és teljesen be sem jártuk az egészet. Ábelnak szóltak a szállodából, hogy mehetünk átvenni a szobáinkat, így mi nem is haboztunk és óriási adag kíváncsisággal indultunk el a hotelbe.

Hát kedves olvasó, ha nem voltál még 5 csillagos szállodába, viszont lesz, olyan alkalom, amikor megengedheted majd ezt magadnak, vagy kifogsz egy olyan akciót, ami teljesen megfelelő számodra azt ajánlom, hogy egy másodpercig se habozz! Az a tökéletesség amit, egy hotelszoba adhat, azt ez a szoba mind megadta. Két hatalmas extrém puha és utánozhatatlan ágy, gyönyörű fehér ágyneműkkel, plazma tv, légkondi, gyönyörű fürdőszoba saját még becsomagolt Mariott-os papucs, törölköző illetve köntös. A fürdőben kikészítettek három fajta szappant, tusfürdőt, mindenféle tisztasági felszerelést, amire csak szüksége lehet az embernek. Óriási tükrök, illetve egy szép gömb alakú borotválkozó-tükör.

varso14A mini-bár nagyon drága volt, de teli minőségi italokkal, rágcsálnivalóval illetve még egy óvszer is figyelt a hűtőben. Szóval minden, ami a szem-szájnak ingere. A tea és a kávé viszont, ingyen volt a mini-bárból, volt külön teafőző illetve kávéfőző is. Négy-öt féle tea és kávé filter, tejszín a kávéhoz illetve fehér és barna cukor egyaránt csak, ha valaki válogatós lenne a cukor terén. Ja és nem is említettem, hogy mindez a 37. emeleten és egy faltól falig érő óriási ablakkal… Szóval rendesen leesett az állunk, amikor mindezt megpillantottuk. Délután nagy részében, pihentünk a szobában majd átszaladtunk még a plázába vacsorázni meg bóklászni.

Még nem említettem, hogy van egy jó barátom Varsóban, aki a nyár nagy részét mindig Sárospatakon tölti. Megbeszéltük, hogy elmegyünk majd szórakozni, illetve bemutat a lengyel barátainak. Ez így is történt felvettük a kapcsolatot telefonon. Neki dolga volt az iskolájában így mondtam, hogy én megpróbálok eljutni oda tömegközlekedéssel. Megmondta, hogy a hoteltől mennyire van a megálló és, hogy ott hányas buszra szálljak fel majd pedig, hányadik megállóban szálljak le. Körülbelül 19:30 fele útnak is indultam. Minden zökkenőmentesen történt. Nagyon örültünk egymásnak és az este további részét vele és a kedves lengyel barátaival egy kulturált klubban.

Írd meg a véleményed!
Név
E-mail cím
Elküldöm a véleményem!
Rólunk
Szeretünk olyan élményeket ajánlani, melyekről személyes tapasztalatokat szereztünk. Blogbejegyzéseinkkel megosztjuk Veletek ezeket az élményeinket a Kanári-szigetekről, és más úti célokról is. Saját képeinkkel igyekeztünk visszaadni a szigetek hangulatát és azt az életérzést, amit Ti is átélhettek egy ilyen út alkalmával.
Kategóriák
Kövess minket!
Feliratkozom!
Tetszik az oldalunk és az ajánlataink, de még nem tudod pontosan mikor, melyik célpontra vagy szállodába szeretnél utazni? Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig megkaphasd legjobb ajánlatainkat!
Rólunk mondták!
Kedves Tickair és csapata! Szeretnénk, megköszönni azt a mérhetetlen sok segítséget amit tőletek kaptunk! Bár a mai világban könnyen lefoglalhattuk volna magunknak az egész utazást, de sok keresgetés után, megtaláltalak benneteket és a sok pozitív értékelés és levelezés után Titeket választottunk! Elég sokat dolgozunk és így időnk se engedte, hogy mindennek így utána járjunk mint ahogyan azt ti tettétek! Minden olyan volt mint amit vártunk, sőt....annál is jobb, hiszen majd az egész szigetet bejártuk :) Köszönjük nektek ezt a lehetőséget! Remélem a jövőben is tudunk majd az együttműködésetekkel együtt utazni! Mindenkinek csak ajánlani tudlak benneteket! Köszönjük Nektek!! Petra és Szabi! :)
Nagy Petra
Nagyszerű csapatmunka, kedves, segítőkész szervezők. Odafigyelnek az utasaikra, azonnali reakciók a kérdésekre. Mindenkinek ajánlani tudom. Minden nagyon korrekten ment. Csillagos ötös!
Jókuti Ildikó
5 pont! Már másodjára utaztunk a Tickair szervezésében. Most is minden remek volt, a szervezés, a transzfer a hotel az ellátás, azért az árért amit igértek. Jól esett az az odafigyelés amivel kezeltek bennünket! Köszönöm szépen! Legközelebb is Önöket választom és ajánlani fogom az ismerőseimnek!
Marianna Mezei
Tickair - egyedi ajánlat egyedi ajánlatot szeretnék
egyedi ajánlat
A Tickair csapatának kifejezetten fontos a természetvédelem és a fenntartható, környezettudatos mindennapok éppen ezért kérjük, hogy oldalainkat ne nyomtad ki. Amennyiben valamilyen tartalmat szeretnél szöveges formában elérni kérjük, hogy vedd fel Velünk a kapcsolatot elérhetőségeink egyikén.

Tegyél a fenntartható mindennapokért!