Tickair - nyaralászervezés - Kanári szigetek
Belépés

Úti beszámoló Andalúziából, Malagából
2019-07-31

Olvassátok el úti beszámolónkat a híres Costa del Sol-ról, Malagáról, Gibraltárról, a játékos majmokról, s eközben gondoljátok azt, hogy egy finom Frozen Yoghurtot eszegettek a verőfényes napsütésben…

2012. június 9-én indultunk Malagára a férjemmel, és 2,5 éves kislányunkkal, Jázminnal. Kilenc napot töltöttünk a Costa del Sol-on, ami méltán kapta a Napos part elnevezést, mert végig gyönyörű időnk volt. Kihasználtuk az előszezoni kedvező árakat, illetve a Tickair Ügynökség tájékozottságát, így hárman kb. annyiért utaztunk el, mintha utazási irodával 1 fő ment volna. Torremolinosban foglaltunk szállást, a Roc Hotel Flamingo-ban, ami Malagától 10 km-re van. Van egy gyorsvonat, amivel nagyon könnyen eljutottunk, Renfe névre hallgat. Ha jól emlékszem nem volt 2 euró fejenként a menetjegy, amit egy automatában lehet megvásárolni az állomáson.

Ahogy kimegyünk a reptérről Malagán, szemben van az állomás a föld alatt, ahonnan fél óránként indul vonat. Nagyon kellemes volt, mert Torremolinosban kb. 200m-re volt a hotel az állomástól, úgyhogy nem kellett sokat gyalogolnunk. Sokat segített a Google térkép, amit kinyomtattunk, elvittünk és könnyebb volt a tájékozódás.Nem bántuk meg, hogy félpanziós ellátást igényeltünk, így mindenki kedvére válogathatott a svédasztalos kínálatból, nemcsak az ételekből, hanem az italokból is.

Az első néhány napot strandolással töltöttünk, a hotel szolgáltatásai közé tartozott egy transzfer busz a Playa és a szálloda között, mert 700 m-re voltunk. Gyalog sem volt megterhelő, bár volt szintkülönbség, de egy kis sétálóutca vezet a strandra, ami egy része lépcsőkből áll, és üzletek sorakoznak a két oldalán, úgyhogy a nézelődés közben észre sem vesszük és már a tengernél vagyunk. Odafelé kinézhetjük az itthoniaknak szánt ajándékot, visszafelé pedig megvehetjük, miközben felfrissítjük magunkat egy Frozen Yogurt-tal. Ez olyan mint a fagyi – csak könnyebb, mivel joghurtból készül- és mindenféle ínycsiklandó feltétet kérhetünk rá.

A tengerpart gyönyörű homokos, Jázmi nagyon élvezte a homokozást. A víz egy kicsit még hideg volt, de a bátrabbaknak nagy levegővel sikerült belemenni, no meg napozás közben kifejezetten jól esett lehűlni. Persze itt is kedvünkre vásárolgathatunk, „házhoz” jön a portéka, akár még masszíroztathatunk is a napozóágyunkon, 10 euróért 20 percet.

A negyedik nap elmentünk Benalmadenába, a kikötőbe busszal, a jegyet a buszon lehet megvenni, talán 1,20 euro volt az ára, és befizettünk egy hajókirándulásra. Általában 1 órás utakat kínálnak, lehet alkudozni, na persze nem annyira mint az arab világban, ha jól emlékszem 10 euró volt fejenként. Természetesen Jázminért nem kellett fizetni. Ezért az árért üdítőt is felszolgálnak.

Ötödik nap reggel kimentünk a reptérre, hogy felvegyük az interneten foglalt Goldcar-os autónkat, de sajnos hitelkártya hiányában nem tudtuk felvenni, így egy másik cégnél, az Autos Lido-nál béreltünk egy kicsit drágábban egy régebbi Ford Fiestát. Teljesen megfelelt, jók voltak a gumik, jó állapotban volt. El is indultunk a malagai reptérről. Miután megnéztük a Plaza de la Merced-en Picasso szülőházát, egy utcai„kondi-terem” mellett haladtunk el, ami egy játszótérnek nézett ki, de felnőttek szálkásították a „gépeken” a napbarnított testüket. A GPS elvezetett minket a Mercado de Atarazanas-ra, ami Andalúzia egyik legjobb piaca, és hétfőtől szombatig 9-15 óráig várja a helyi lakosokat, és persze az újdonságokra éhes turistákat friss halak, kagylók, csigák, zöldségek, gyümölcsök széles választékával. Egy ismeretlen gyümölcs a nispedo, ami leginkább egy almára hasonlít, de az íze a sárgabarack, a szilva, a sárgadinnye és az alma keveréke. A vastagabb héj lédús húst rejt, és 4-5 babszem nagyságú magot.

Mézédes az ananász, és nem szabad kihagyni a narancsot sem, hiszen rendkívül lédús, édes, annak ellenére, hogy nem túl nagyok, és nem gyönyörű „narancssárga”. Ja és a szárított gyümölcsöket, magvakat majdnem elfelejtettem, pedig érdemes megkóstolni őket.

Az árak elérhetőek. A piac mellett parkolóházban parkoltunk, és 1,50 eurót fizettünk egy szűk óráért. Ezután Ronda irányába vettük utunkat. Felmentünk az autópályára, ahol kb.20 km után 6 eurót kellett fizetnünk. Na jó- gondoltuk- akkor már kifizettük, nem megyünk le róla, aztán kb. 10 km múlva le kellett térnünk Ronda irányába, a kihajtónál még 2,5 eurót hagytunk ott. Szóval ez a pár km majdnem 10 euróba került. Ezután gyönyörű hegyi táj következett, ami megtévesztésig hasonlított Gran Canariára. Ronda kb. 100 km-re van Torremolinostól, úgyhogy 1,5-2 óra múlva meg is érkeztünk. Miután leparkoltunk egy mélygarázsban, megnéztük az „építészet csodája” nevet is viselő kis hidat, ami rövid, de 120 m magas.

Hatalmas szakadék volt alattunk, és gyönyörű volt a táj. Hazafelé ettünk egy bocadillo-t /szendvics/, de két szelet fehér kenyér között volt sonka, és hoztak hozzá olívaolajat. Hát egy kicsit másra számítottunk, 3 euróból biztos sikerült nekik kihozni /annyiba került/. Hazafelé megnéztük Marbellát, ami tényleg nagyon elegáns hely, a gazdagok üdülőhelye.

A hatodik napon páratlan élményben volt részünk. Torremolinosból kb. 1,5 óra alatt értünk Gibraltárba. Nem az autópályán mentünk, mert van egy alacsonyabb rendű út, ami szintén 4 sávos és nem fizetős. Oda-vissza majdnem 50 euróba került volna a tegnapi árakból kiindulva. Így sokkal több mindent láttunk, és persze volt helye annak a pénznek máshol. Már messziről megpillantottuk a jellegzetes gibraltári sziklát.

Rengeteg autó sorakozott a határellenőrzésre – mivel Gibraltár nem Spanyolország része, hanem brit terület – ahol nem kérik az útlevelet mindenkitől, csak felmutattuk. Érdekes volt utána átmenni a leszállópályán, így jutottunk be a városba. Ez Gibraltár egyik jellegzetessége, hogy átmenő forgalom van a leszállópályán.

Elmentünk az Európa Ponthoz, ahonnan gyönyörű fényképeket lehet készíteni a túloldalon levő Marokkóról, hatalmas játszótér van a gyerekeknek, mondanom sem kell, hogy első utunk ide vezetett, miután leparkoltunk az ingyenes parkolóban. Van információs iroda is, ahol szuper térképet szerezhetünk be Gibraltárról, és nem utolsó sorban ingyenes WC, ami nagyon tiszta.

Ezután felmentünk a majmokhoz, ami egy másik jellegzetessége ennek a helynek, hogy szabadon élnek a majmok, és ott közlekednek, ahol az emberek. Keskeny, meredek út vezetett fel. A jegyirodához értünk, ahol el kellett dönteni, hogy gyalog folytatjuk utunkat 1 euró/fő árért vagy kocsival 14 euró/fő + 3 euró/autó. Rövid tanakodás után mi az utóbbit választottuk, főleg miután elmondták, hogy 40 perces felfelé vezető sétára vannak a majmok, Jázminnak pedig pont alvási idő következett, így nem vállaltuk be a gyaloglást. Ebben az árban benne voltak a belépőjegyek is egy barlangba – ami nagyon hasonlított az Aggteleki Cseppkő barlangra- illetve egy alagútba, ahol katonai háborús kiállítás volt valamint egy várba.

Ezek közül a legérdekesebbek a majmok voltak, akik ott közlekedtek ahol mi, ott ült az egyik a lépcsőn, és miután szóltunk neki, hogy legyen már szíves arrébb fáradni, hogy le tudjunk jönni, kényelmesen felállt és odébb ment. Tudnak magyarul? :)

A fényképek helyettünk beszélnek.

Az elején féltünk egy kicsit, de aztán láttuk, hogy ártalmatlanok. Különleges élmény volt! Az egyik jött velünk a szélvédőn egy darabig, utána a visszapillantó tükrön.

Mondanom sem kell, hogy egész napos program Gibraltár, ha van kedvünk, időnk, strandolhatunk is, reklámoznak delfinnéző hajókirándulásokat is, szóval van látnivaló. Hazafelé megnéztük Estepona fehérre festett házait, szűk utcácskáit.

Egyik nap elkocsikáztunk egy kicsit északabbra, egy strandra Nerjába. Érdekes módon néhány fokkal melegebb volt a víz, és gyönyörű kavicsokat, kagylókat gyűjtöttünk.

Ha tehetitek, látogassatok el Andalúziába, nekünk nagyon jól sikerült a nyaralásunk. A repülőjegyet természetesen a Tickair Ügynökségnél foglaltuk, odafelé Barcelonában átszálltunk, visszafelé közvetlen járattal jöttünk. Bármilyen kérdésetek van, a kollégáink készséggel állnak rendelkezésetekre, úgyhogy nyugodtan próbáljátok ki az egyéni utazást.

Írd meg a véleményed!
Név
E-mail cím
Elküldöm a véleményem!
Rólunk
Szeretünk olyan élményeket ajánlani, melyekről személyes tapasztalatokat szereztünk. Blogbejegyzéseinkkel megosztjuk Veletek ezeket az élményeinket a Kanári-szigetekről, és más úti célokról is. Saját képeinkkel igyekeztünk visszaadni a szigetek hangulatát és azt az életérzést, amit Ti is átélhettek egy ilyen út alkalmával.
Kategóriák
Kövess minket!
Feliratkozom!
Tetszik az oldalunk és az ajánlataink, de még nem tudod pontosan mikor, melyik célpontra vagy szállodába szeretnél utazni? Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig megkaphasd legjobb ajánlatainkat!
Rólunk mondták!
Nagyszerű csapatmunka, kedves, segítőkész szervezők. Odafigyelnek az utasaikra, azonnali reakciók a kérdésekre. Mindenkinek ajánlani tudom. Minden nagyon korrekten ment. Csillagos ötös!
Jókuti Ildikó
5 pont! Már másodjára utaztunk a Tickair szervezésében. Most is minden remek volt, a szervezés, a transzfer a hotel az ellátás, azért az árért amit igértek. Jól esett az az odafigyelés amivel kezeltek bennünket! Köszönöm szépen! Legközelebb is Önöket választom és ajánlani fogom az ismerőseimnek!
Marianna Mezei
A Tickair csapata mindenre gondolt, utazás előtt és után is, felhivtak bennüket hogy minden rendbe van-e. Amikor kerestem őket kézségessek voltak még vasárnap is. Mindenkinek csak ajánlani tudom.
Berekné Márti
Tickair - egyedi ajánlat egyedi ajánlatot szeretnék
egyedi ajánlat
A Tickair csapatának kifejezetten fontos a természetvédelem és a fenntartható, környezettudatos mindennapok éppen ezért kérjük, hogy oldalainkat ne nyomtad ki. Amennyiben valamilyen tartalmat szeretnél szöveges formában elérni kérjük, hogy vedd fel Velünk a kapcsolatot elérhetőségeink egyikén.

Tegyél a fenntartható mindennapokért!