Tickair - nyaralászervezés - Kanári szigetek
Belépés

Pekingi úti beszámoló – 3. rész
2013-02-26

Történetünk a Tian’anmen téren kezdődik. A környékén ugyanis tucatjával lehet olyan önjelölt idegenvezetőket találni, akik mindent elkövetnek, hogy velük menjünk a Nagy Falhoz.

A céljuk elérése érdekében természetesen képesek minden szívbaj nélkül valótlanságokat állítani. A szervezett túrák a következő pekingi látnivalókból állnak: Ming sírok, Kínai Nagy Fal, a Madárfészek stadion szemrevételezése, az árban pedig benne vannak a jegyárak és egy ebéd. Ezt két különböző áron hirdetik. Az egyik „shopping” (vásárlás), a másik pedig „no shopping” ár.

A shopping azt jelenti, hogy a látnivalók megnézése után elvisznek olyan helyekre, ahol megpróbálják eladni nekünk a termékeiket. A szervezők ugyanis pénzt kapnak a piacoktól/gyáraktól, ha havonta egy bizonyos mennyiségű turistát elviszek oda. Mondanom sem kell, a túra sokkal olcsóbb, ha shoppinggal együtt kérjük. A hotelban feltüntetett árak shoppinggal 200, shopping nélkül 280 yuan. A téren azonban ennek a feléért kínálták az utakat. Na és itt jön képbe a múlt héten említett Jack barátunk, amely természetesen csak egy művésznév. Neki sikerült ugyanis a legnagyobbat hazudni, az árban mindenki alá ment. Azt mondta, hogy 100 yuanért elvisz minket a már említett helyekre, no shopping, a jegyárak pedig „inklutit” (benne vannak az árban). Le is szerveztük vele, hogy csütörtök reggel jöjjön értünk.

Csütörtök reggel. Jack meg is jelent a hotelben a megbeszélt időpontban. Beszálltunk a Golden Dragon nevű csúcs szuper járgányba, ahol már várt minket a sofőr. A problémák már rögtön az elején jelentkeztek. Jack ugyanis vázolta a mai programot, amelyben szerepelt, a Selyem gyár, Jade gyár, Tea ceremónia, valamint láb masszázs. Mi bőszen tiltakoztunk mondván, hogy előre megbeszéltük, hogy nem lesz benne a vásárlás. Erre közölte, hogy akkor ő kiszáll és itt hagy minket a sofőrrel, aki bár egy szó nem sok, annyit nem tud angolul. Ezután, más választás híján mondtuk, hogy akkor inkább mennénk vásárolni. Azon már meg sem lepődtünk, hogy a jegyárak sem tartoztak a 100 yuanos árba, igazából ebbe biztosak voltunk. Peking időjárása ismét nem volt kegyes hozzánk. Reggel ónos eső esett, amely lefagyott. Nagyon sok autó ütközött. Egyszer megpördültünk (!) egy kanyar bevételekor, de a mi Schumacherünknek ez nem okozott gondot, a pályán tudta tartani a kisbuszt. Csak Bogi és én készültünk ki a manőver láttán. Fél méteren múlt az árok. Az út annyira le volt fagyva, hogy mikor kiszálltunk az autóból, alig bírtunk talpon maradni.

A Ming sírokról annyit mondanék, hogy egyedül az itt látható kép miatt volt érdemes elmenni. A fát ugyanis egy oszlop tartotta, amit az én ügyes Jocó barátom ötletesen eltakart velem. Ez szerintem mindent elárul erről a látnivalóról. A következő megálló a lenyűgöző Kínai Nagy Fal volt. A tudat, hogy a világ egyik legnagyobb csodáján sétál az ember, hát az felfoghatatlan. A rengeteg lépcsőn sétálva és csúszkálva elképzeltem, ahogy az 1600-as években a katonák étlen-szomjan itt fagyoskodtak és őrizték a határokat. Nem mondanám a legjobb munkahelynek.

Miután nagyon elfáradtunk, visszapattantunk az autóba és elindultunk a rettegett Selyem gyár felé. Vajon mit akarnak majd ránk tukmálni? Örömmel jelentem, hogy nagyon kellemes csalódás volt. Megmutatták, hogy készül a selyemhernyóból a selyem, és hogyan csinálnak belőle paplant, illetve különböző ruhákat. Utána egy hatalmas helységben selyemből készült ruhák és tárgyak között válogathattunk kedvünkre. De egyáltalán nem erőszakosan próbálták eladni nekünk a termékeiket, úgy zajlott, mint egy boltban.

Következő megálló a tea ceremónia volt. Egy nagyon aranyos lány beinvitált minket egy kellemes szobába, ahol már a bekészített teafüvek és csészék vártak. A finom teák után itt is felajánlották a vásárlás lehetőségét. Sajnos most bele is mentünk. Én például vettem 100 yuanért egy bögrét, ami attól érdekes, hogy ha meleg vizet öntünk bele, a rá festett sárkány átváltozik Kínai Nagy Fallá. Másnap a piacon Ábel kettő ilyen bögrét vett 30 yuanért… Hát ezzel pont átvertek.

A következő megálló a kedvencem: láb masszázs. Az olimpiai faluban ez a részleg a 2008-as játékok után is fent maradt. Az én profi masszőröm a 2004-es olimpiai bajnok kínai gátfutó, Liu Xiang lábmasszőre volt. A masszázs után olyan érzésem volt, mint ha nem is a saját lábamon járnék. Nagyon jól esett. Naná, hogy itt is el akartak adni nekünk valami nagyon hasznos dolgot: mindent gyógyító tibeti gyógyfüvet. Nemet mondtuk és indultunk a Madárfészek stadionhoz, hogy lefényképezzük előtte magunkat. Fantasztikus épület, magával ragadó.

Utolsó utunk a Wangfujing sétáló utca felé vezetett, ugyanis azt javasolták, hogy ha finom pekingi kacsát szeretnénk enni, akkor oda menjünk. Jack, hogy megkoronázza a teljesítményét, elköszönéskor még megpróbált kicsikarni belőlünk egy kis pénzt, mondván, hogy ilyenkor illik 50 – 50 yuan borravalót adni a sofőrnek és az idegenvezetőnek is. Mi válaszként mondtuk: illik, nem illik, mi biztos, hogy nem adunk.

Beléptünk a Quanjude étterembe, amely talán a legkedvesebb hely volt Pekingben. Szeretettel fogadtak bennünket. A ház specialitását kértük, ami nem más mint a pekingi kacsa. A séf kijött, felvágta előttünk, a pincérnő pedig megmutatta hogyan fogyasszuk. Pekingi tartózkodásunk egyértelműen legfinomabb ételét ettük, de bátran mondhatom, hogy otthoni éttermekben is ritkán lehet ilyen finom ételt kóstolni. A pekingi kacsa szakszerű elfogyasztását itt láthatjátok:

Utolsó nap, péntek. A fárasztó csütörtöki nap után nem pihenhettünk sokáig. Tudtuk, hogy az utolsó nap még sok tennivalónk akad. Mindenesetre már kora reggel felfigyeltünk egy új dologra: átláttunk az utca túloldalára! Az orkán erejű szél ugyanis kifújta a szmogot a városból. Kisütött a nap és egy teljesen más Pekinget láttunk: felhőkarcolókat, hegyeket! Elindultunk a Tiltott városhoz, amely gyönyörű volt. A Sárkány trónjánál állva tudatosult bennünk igazán, hogy mennyire más a kínai kultúra, mennyire más az itteni értékrend. Bizonyos lépcsőkön csak a császár járhatott és a mai napig le vannak zárva. A császár Isten fiának tekintette magát, így mindenkinek így is kellett kezelnie őt. Ezután úgy éreztük, kipipáltuk azokat a pekingi látnivalókat, amelyek utazásunk előtt terveztünk.

Már csak egy dolog maradt: a pekingi piac! A Kínai Nagy Fal után azt éreztük, hogy ez volt az út legmegerőltetőbb, legfárasztóbb programja. Tévedtünk. A piac mindent vitt. Elmentünk a hét emeletes Selyem piacra. 4 óra alatt még csak a második emeleten jártunk! Ebben a hatalmas épületben alkudni kötelező. Én például a húgomnak vásárolt ruhát alkudtam le 2800 yuanról 75 yuanra! Ha az ember belép az egyik boltba, akkor nagyon erősnek kell lennie ahhoz, hogy kijöjjön vásárlás nélkül. Az eladók még attól sem riadnak vissza, hogy lökdössenek, vagy hogy beálljanak az ajtóba, elzárva ezzel a menekülési útvonalat. Ettől függetlenül nagyon jó vételeket lehet itt csinálni. Nem vagyok biztos benne, hogy egy-két magyar márkaboltban nem innen származnak a ruhák. Az alábbi képeken a selyem piac nem tipikus piac kinézetét láthatjátok, valamint egy “eredeti” Forrerri márkaboltot! :)

Ezután kifacsarva hazaértünk. Bepakoltunk a bőröndökbe és lefoglaltuk a taxit reggelre. Másnap 6-kor már kint voltunk a pekingi repülőtéren. Pár órával később már újra friss, európai levegőt szívhattunk! Ilyenkor érzi az ember igazán, hogy mekkora kincs, hogy Európában élhet!

Visszatekintve és megemésztve az ott történteket, nagyon jó érzéssel gondolok vissza erre az 5 napra, amit Pekingben töltöttünk. Nekem ez volt az első Európán kívüli utam és nagyszerű élmény volt megismerni egy teljesen másik világot. Szívtam magamba minden információt és impulzust. A végkövetkeztetést így vonnám le: Aki csak egyszerűen jól szeretné érezni magát az utazása során, az ne tegye ki a lábát Európából. Aki viszont új élményekre vágyik, esetleg egy kis kellemetlenség árán, annak irány Ázsia!

Az itt látható dalnak a címe Jin Sha – He doesn’t love you. Azóta is gyakran meghallgatom ezt a dalt, amelyet ott minden nap hallottunk a bevásárló központokban. (FRISSÍTÉS: A dal meghallgatása még most, 2015-ben is nagyon “felkavar”). Ide kattintva meghallgathatjátok a képen szereplő hölgy dalát! Idő közben elkészült a pekingi útikalauz is, amit szintén ajánlok figyelmetekbe! Remélem sikerült átadnom valamit abból a rengeteg élményből, amit ott átéltünk. Ha valaki azt mondaná: „Holnap indulunk Pekingbe”, gondolkodás nélkül mennék!

Írd meg a véleményed!
Név
E-mail cím
Elküldöm a véleményem!
Rólunk
Szeretünk olyan élményeket ajánlani, melyekről személyes tapasztalatokat szereztünk. Blogbejegyzéseinkkel megosztjuk Veletek ezeket az élményeinket a Kanári-szigetekről, és más úti célokról is. Saját képeinkkel igyekeztünk visszaadni a szigetek hangulatát és azt az életérzést, amit Ti is átélhettek egy ilyen út alkalmával.
Kategóriák
Kövess minket!
Feliratkozom!
Tetszik az oldalunk és az ajánlataink, de még nem tudod pontosan mikor, melyik célpontra vagy szállodába szeretnél utazni? Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig megkaphasd legjobb ajánlatainkat!
Rólunk mondták!
Kedves Tickair és csapata! Szeretnénk, megköszönni azt a mérhetetlen sok segítséget amit tőletek kaptunk! Bár a mai világban könnyen lefoglalhattuk volna magunknak az egész utazást, de sok keresgetés után, megtaláltalak benneteket és a sok pozitív értékelés és levelezés után Titeket választottunk! Elég sokat dolgozunk és így időnk se engedte, hogy mindennek így utána járjunk mint ahogyan azt ti tettétek! Minden olyan volt mint amit vártunk, sőt....annál is jobb, hiszen majd az egész szigetet bejártuk :) Köszönjük nektek ezt a lehetőséget! Remélem a jövőben is tudunk majd az együttműködésetekkel együtt utazni! Mindenkinek csak ajánlani tudlak benneteket! Köszönjük Nektek!! Petra és Szabi! :)
Nagy Petra
Nagyszerű csapatmunka, kedves, segítőkész szervezők. Odafigyelnek az utasaikra, azonnali reakciók a kérdésekre. Mindenkinek ajánlani tudom. Minden nagyon korrekten ment. Csillagos ötös!
Jókuti Ildikó
5 pont! Már másodjára utaztunk a Tickair szervezésében. Most is minden remek volt, a szervezés, a transzfer a hotel az ellátás, azért az árért amit igértek. Jól esett az az odafigyelés amivel kezeltek bennünket! Köszönöm szépen! Legközelebb is Önöket választom és ajánlani fogom az ismerőseimnek!
Marianna Mezei
Tickair - egyedi ajánlat egyedi ajánlatot szeretnék
egyedi ajánlat
A Tickair csapatának kifejezetten fontos a természetvédelem és a fenntartható, környezettudatos mindennapok éppen ezért kérjük, hogy oldalainkat ne nyomtad ki. Amennyiben valamilyen tartalmat szeretnél szöveges formában elérni kérjük, hogy vedd fel Velünk a kapcsolatot elérhetőségeink egyikén.

Tegyél a fenntartható mindennapokért!