Tickair - nyaralászervezés - Kanári szigetek
Belépés

Párizsi utazás – Útibeszámoló - 2. rész
2013-08-06

Párizsi utazásom előző részében, a Párizs, szeretlek című beszámolóban a tervezés és a párizsi utazás előkészületeit írtam le. Aztán megemlítettem a fantasztikus Disneylandet is, ami örök emlék marad, az egészen biztos! Disneylandből nagyon későn értünk haza és nagyon fáradtak is voltunk. De Mátét ez egyáltalán nem hatotta meg és másnapra egy igazán fárasztó programot szervezett nekünk. Úgy gondolta, hogy elvisz minket Európa egyik legnagyobb bolhapiacára, a Les Puces de Saint-Ouen piacra. Mentségére legyen, hogy ő sem gondolta, hogy ennyit kell majd gyalogolnunk. De mi tagadás, nem bántuk meg a sok-sok gyaloglást sem!

A piac hatalmas volt. Igazából nem is egy piac ez, hanem néhány piac egymás mellett. Mindent lehetett itt kapni, amire szüksége volt az embernek. Sőt még olyat is, amire nem… Vettünk párizsi utazással kapcsolatos plakátokat, aztán hűtőmágneseket és apró ajándékokat otthonra. Sajnos örök felismerés, hogy hazafelé, a csomag nagy része mindig az ajándékokkal telik meg. Olyanokkal, amelyekre nem is biztos, hogy szükség lenne. A ruhákról nem is beszélve! A csapat nagy része nyári ruhákat hozott magával és szinte alig volt rá szükség. Nem volt igazán hideg, de a hosszú nadrág és a pulóver azért elfért. Mondanom sem kell, az ilyen ruhákból hoztam a legkevesebbet. A végén meg is gyűlt a bajom a bőröndbe pakolással, de erről majd akkor írok, ha odaért a történet. Szerencsére még csak a harmadik nap vagyunk itt, tehát nem kell még a pakoláson gondolkoznom. Visszatérve a piacra tehát, ahogy megtelt a kezünk ajándékokkal, mentünk is tovább. A legjobb ajándékot szerintem Dávid vette. Egy teljesen egyedi pólót csináltatott az ő Rékájának, szívecskével, Paris felirattal. Egy ottani “művész” rajzolta meg neki, és az biztos hogy ilyen ajándékot kevesen kaptak az országban. Nem úgy mint Eiffel-tornyos kulcstartót, amit már itthon is lehet kapni a 100 forintosokban.

A párizsi utazásunk most az Eiffel-toronyhoz vezetett. Mit is mondhatnék… bennem ekkor tudatosult igazán, hogy ez nem egy nyaralás a sok közül, hanem egy párizsi utazás! Ott álltam, ahol mindig is szerettem volna! Az ember annyiszor látja tv-ben, művészi képeken, vagy filmekben ezt az épületet, mégis annyira más élőben. Fantasztikus látvány! Sokkal szebb mint hittem! Leírhatatlan érzés alatta állni. A sok fénykép után, amiket készítettünk – hisz nem jöhettünk úgy el onnan, hogy legalább egy jó fényképet ne készítsünk magunkról – a Moulin Rouge felé vettük az irányt. Azt azért megjegyezném, hogy az Eiffel toronynál készített fényképekre érdemes nagyon sok időt szánni. Ugyebár ez az esemény a párizsi utazás egyik fénypontja! Teljesen más hangulatú fényképek készülnek alatta, vagy a Szajna felőli oldalról, mint a Mars térről. Az is hatalmas különbség, ha süt a nap, vagy ha éppen már sötét van és kivilágítják. Egy biztos: érdemes többször is eljönni az Eiffel-toronyhoz, ez igazán feldobja az utat! Ha a párizsi utazás során olyan lesz a Mars tér, mint egy csomópont, ahová mindig – mindig visszatér az ember, akkor az igazán megszépíti a nyaralást. Az persze probléma, hogy kiesik a városközponttól, de egy kis plusz utazással mindent meg lehet oldani! Tehát ott tartottam, hogy a Moulin Rouge és a környéke… Ez szintén egy kötelező látnivaló, bár női szemmel… nos hogy is mondjam kissé érdekes környék, nem érdemes egyedül sétálgatni esténként az biztos. Ne próbáljátok ki, főleg ha csak nők tartózkodnak a csoportban! Csináltunk egy-két képet a Vörös Malom kerekeiről, aztán tovább is álltunk, hisz késő volt már.

A hétfői program a Louvre, illetve a Sacré Coeur megnézése volt. A Louvre előtti hosszúnak tűnő sor szerencsére gyorsan ment. Bár azt írták, hogy a várható várakozási idő 50 perc, szerencsére negyed óra alatt beértünk. Ott a képek láttán furcsa érzés fogott el: akárhányszor egy olyan képre néztem, amit ismertem, a rajztanárom, illetve a művészettörténet órák jutottak eszembe. Furcsa volt saját szemmel látni azokat a műalkotásokat, amelyeket eddig csak diáról vagy érettségi feladat lapról láttam. Nagyon jó volt látni azoknak a nagyszerű művészeknek az alkotásait, akik egy picinyke múltat hagytak ránk. Mona Lisa előtt hatalmas volt a tömeg, de minket inkább a 2. emeleti francia és németalföldi festők munkája, illetve az egyiptomi leletanyagok érdekeltek. Mikor kellő képen ki művtöriztük magunkat, Máté nagyon titokzatos volt és nem árulta el, hogy hová visz minket.

Aztán megpillantottuk a Lafayette áruházat! Állítólag a földszinten a világ legnagyobb parfüm üzlete található. Ha azt nem is állíthatom, hogy ez a legnagyobb, de azt igen, hogy valóban hatalmas volt! Nő létemre nagyon izgatott voltam, amikor abban a bizonyos öt emeletnyi „csodában” vásárolni próbáltam. Igen, sajnos csak próbáltam, mert pénztárcát nem kímélő árak voltak. Ez az áruház ugyanis a gazdag emberek bevásárló központja. Halkan jegyzem meg, hogy meglepődve tapasztaltam, hogy a vásárlók 50-60%-a ázsiai. Nem messze a Lafayette-től megpillantottuk a gyönyörű Operát. Az Opera előtt egy percig reflektorfényben érezhettük magunkat, miközben a vörös szőnyegen állva Máté lőtt rólunk egy képet. Ezután elindultunk a Sacré Coeur felé. Már szinte meg sem lepődtünk azon a sok fiatalon, akik ott zenéltek és élvezték a panorámát. A látvány ismét lenyűgöző volt, onnan egész Párizst be lehetett látni. Majd kerestünk egy padot és megvártuk, hogy kivilágítsák az Eiffel-tornyot valamint, hogy elkezdődjön a fényjáték. Hosszas, de annál viccesebb várakozás után élvezhettük a pár percig tartó káprázatos fényjátékot.

Kedden a Versailles-i palota várt ránk a párizsi utazás következő részeként. Párizsból Versailles-ba egy kétemeletes RER szerelvénnyel jutottunk el, ami külön élmény volt. A kastély szintén egy híres látnivaló, így alig lepődtünk meg azon a legalább öt kanyarból álló soron, ami fogadott minket. Ez legalább másfél órás sorban állást jelent. Kívülről és belülről is lenyűgöző látványt nyújt a kastély, főleg a történelmet kedvelők számára.

Ahogy végig haladtunk a különböző szobákon, termeken, hálószobákon, a Tükör teremben találtuk magunkat. Nagyon érdekes érzés egy olyan teremben állni, ahol az első világháborút lezáró békeszerződést írták alá. Szinte érezni lehet, hogy mekkora súlyt cipelnek a falak, bútorok. Ezt követően még egy gyors látogatást tettünk a Nagy Trianon kastélyban, hogy saját szemünkkel láthassuk azt a bizonyos szobát, ahol aláírták azt a bizonyos békeszerződést… Késő délután irány vissza Párizsba. Az utunkat a Champs-Élysées felé vettük. Nem minden napi dolog ezen a sugárúton végig sétálni. Az út végét a Diadalív koronázta meg. Onnan a látvány szintén pompás volt. Az utolsó esténket piknikezve képzeltük el az Eiffel torony előtt. Igaz pléd és nasi nem volt, de pezsgő annál inkább. Mindenkinek ajánlom ezt az élményt. A Mars téren lenyűgöző este a hangulat, jó zene szól és ráadásként ott magasodik mellettünk a lenyűgöző Eiffel-torony. Nem hiába hívják Párizst a szerelem városának, én ott azonnal bele szerettem a városba és ezt az élményt mindenkinek kívánom! A pezsgő, illetve a fényjáték után, fájó szívvel búcsút kellett vennünk a látványtól.

Párizsi utazásunk utolsó napja keserédesen telt. Egy pékségben reggeliztünk, hogy még utoljára élvezhessük a friss croissant ízét. Az utolsó látnivaló, amit megnéztünk a Kifordított ház, azaz a Pompidou központ volt. Nagyon illett rá a név, hiszen tényleg olyan érzetet keltett mint amit nem fejeztek be. Az ebédünk szintén egy francia nevezetesség volt, a várva várt csiga! Nagyon izgatottak voltunk, mikor kihozták elénk bugette-tel tálalva. Először a csoportvezető bácsi (Máté), ahogy én hívtam, kóstolta meg és közben lelkesen mesélt az ízéről. Hát hogy is fogalmazzak… nem olyan szörnyű, mint amilyennek látszik! Az íze hasonlít egy picit a zúzára, csak sokkal rágósabb, ám aki ott jár annak nem szabad kihagynia!

Ezek után már csak kevés időnk volt Párizs utcáin. Most nem siettünk már sehová, mindent láttunk, amit akartunk. Csupán élveztük, hogy sétálhatunk Párizs hangulatos, szűk utcáin. A harmonika és az utcazenészek mindenhol megszólaltak, a finom pékárú illata minden sarkon jelen volt. Lassan elhagytuk Párizst. Összepakoltunk, kimentünk a buszhoz és irány Beauvais. Ott még azért akadt egy kis problémánk. Nem számítottunk rá ugyanis, hogy még a biztonsági ellenőrzés előtt meg fogják nézni a poggyászunk méretét. Sikerült kellőképpen feltartanunk a sort de, ha nagy nehezen is, minden befért a bőröndbe. Rossz, hogy véget ért a párizsi utazás. Ott hagyni az a helyet, ahol számomra új barátságok, titkok és izgalmak születtek!

Írd meg a véleményed!
Név
E-mail cím
Elküldöm a véleményem!
Rólunk
Szeretünk olyan élményeket ajánlani, melyekről személyes tapasztalatokat szereztünk. Blogbejegyzéseinkkel megosztjuk Veletek ezeket az élményeinket a Kanári-szigetekről, és más úti célokról is. Saját képeinkkel igyekeztünk visszaadni a szigetek hangulatát és azt az életérzést, amit Ti is átélhettek egy ilyen út alkalmával.
Kategóriák
Kövess minket!
Feliratkozom!
Tetszik az oldalunk és az ajánlataink, de még nem tudod pontosan mikor, melyik célpontra vagy szállodába szeretnél utazni? Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig megkaphasd legjobb ajánlatainkat!
Rólunk mondták!
Kedves Tickair és csapata! Szeretnénk, megköszönni azt a mérhetetlen sok segítséget amit tőletek kaptunk! Bár a mai világban könnyen lefoglalhattuk volna magunknak az egész utazást, de sok keresgetés után, megtaláltalak benneteket és a sok pozitív értékelés és levelezés után Titeket választottunk! Elég sokat dolgozunk és így időnk se engedte, hogy mindennek így utána járjunk mint ahogyan azt ti tettétek! Minden olyan volt mint amit vártunk, sőt....annál is jobb, hiszen majd az egész szigetet bejártuk :) Köszönjük nektek ezt a lehetőséget! Remélem a jövőben is tudunk majd az együttműködésetekkel együtt utazni! Mindenkinek csak ajánlani tudlak benneteket! Köszönjük Nektek!! Petra és Szabi! :)
Nagy Petra
Nagyszerű csapatmunka, kedves, segítőkész szervezők. Odafigyelnek az utasaikra, azonnali reakciók a kérdésekre. Mindenkinek ajánlani tudom. Minden nagyon korrekten ment. Csillagos ötös!
Jókuti Ildikó
5 pont! Már másodjára utaztunk a Tickair szervezésében. Most is minden remek volt, a szervezés, a transzfer a hotel az ellátás, azért az árért amit igértek. Jól esett az az odafigyelés amivel kezeltek bennünket! Köszönöm szépen! Legközelebb is Önöket választom és ajánlani fogom az ismerőseimnek!
Marianna Mezei
Tickair - egyedi ajánlat egyedi ajánlatot szeretnék
egyedi ajánlat
A Tickair csapatának kifejezetten fontos a természetvédelem és a fenntartható, környezettudatos mindennapok éppen ezért kérjük, hogy oldalainkat ne nyomtad ki. Amennyiben valamilyen tartalmat szeretnél szöveges formában elérni kérjük, hogy vedd fel Velünk a kapcsolatot elérhetőségeink egyikén.

Tegyél a fenntartható mindennapokért!